Lexus a confirmat la Forumul Kenshiki ca dezvolta prototipuri de masini electrice cu cutie de viteze manuala… si un difuzor cu miros de benzina.
Unii producatori par sa vrea sa faca tot posibilul pentru a-i satisface pe pasionatii de motoare cu combustie, chiar si atunci cand acestea au disparut din reprezentante. La fel ca “friptura vegetariana” care imita carnea, masina electrica care produce un sunet de V6 sau V8 nu este doar o fantezie a inginerilor, ci este deja aproape o realitate. Dar la forumul Kenshiki, Lexus a confirmat zvonul care circula inca din vara: dezvoltarea unei cutii de viteze mecanice pentru masinile electrice. A nu se confunda, bineinteles, cu cele doua rapoarte de transmisie care se regasesc la bordul unui Porsche Taycan, al unui MG Marvel R sau chiar al unui hibrid E-Tech de la Renault, care permit imbunatatirea acceleratiei, a vitezei maxime si/sau a autonomiei! Dar acesta ramane un dispozitiv costisitor si complex de integrat.
In cazul Lexus, este vorba de a conduce cu o pedala de ambreiaj, dar in realitate, suntem departe de controlul prin veriga si de binomul ambreiaj / volan motor: totul este simulat de zona electronica.
Fara ambreiaj, dar tot cu viteze
De fapt, ideea celor de la Lexus nu este de fapt de a pune o cutie de viteze manuala sub capota unei masini electrice, ci mai degraba de a simula schimbarile de viteze, pur si simplu cu ajutorul unor algoritmi. La fiecare schimbare de viteza, software-ul “elibereaza” un nivel mai ridicat de putere, permitand accelerarea ritmului. Prin urmare, din punct de vedere strict, nu este vorba de o cutie de viteze manuala, chiar daca soferul va avea o parghie de schimbare a vitezelor si o pedala de ambreiaj, care va fi controlata electronic si care ar trebui sa ofere o rezistenta suficienta pentru a simula presiunea hidraulica a unui ambreiaj. Avantajul utilizarii manetei de viteze fara a fi constransa de uzura pieselor mecanice (volant, ambreiaj, rulment de declansare etc.).
Vom vedea aceasta tehnologie pe Lexus Electrified Sport? Ramane de vazut… In ceea ce priveste modelul Electrified Sport, anuntat ca un potential succesor al lui LFA, Lexus mentioneaza deocamdata doar ca va ajunge de la 0 la 100 km/h in 2 secunde.