Durerea in timpul nasterii este inevitabila. Cu toate acestea, inainte de a naste, mama poate practica cateva tehnici de relaxare, astfel incat simptomele sa fie mai usoare. Durerile la nastere sunt una dintre cele mai mari temeri ale femeilor insarcinate.

Pe masura ce se apropie momentul nasterii, femeia are contractii. Partea superioara a uterului se contracta, iar partea inferioara se intinde si se relaxeaza pentru a facilita miscarea bebelusului prin canalul de nastere. Din cauza durerii, o femeie tinde, de obicei, sa-si incordeze tot corpul ori de cate ori are o contractie. Desi acesta este un raspuns natural al corpului, tensiunea este epuizanta si poate prelungi travaliul, deoarece contractiile sunt mai putin eficiente.

Din acest motiv, au fost introduse cateva tehnici de relaxare pentru a facilita nasterea. Scopul lor principal este de a ajuta mama sa elibereze tensiunea din corp si sa-si controleze nervii in timp ce uterul produce contractiile.

Desi nu exista o baza stiintifica pentru aceste tehnici care sustine ca aceste tehnici pot reduce durerea, efectele lor relaxante sunt intr-adevar benefice. Este recomandabil sa fie practicate cu ceva timp inainte de ziua cea mare pentru un efect mai bun.

  • Sprijin in timpul nasterii

Mamele care aleg pe cineva in care au incredere pentru a le insoti in timpul nasterii se simt mai bine si mai relaxate.

  • Libertatea de miscare

Una dintre tehnicile de ameliorare a durerilor de travaliu este libertatea de miscare. Asezarea pe pat nu este intotdeauna cea mai buna pozitie pentru a reduce tensiunea.

Deci, in timpul contractiilor din prima faza a nasterii, este recomandat ca viitoare mamica sa mearga si sa faca putina miscare. Femeia insarcinata creste astfel eliberarea de endorfine, ceea ce favorizeaza un sentiment de bunastare.

In plus, anumite activitati precum balansarea pelviana promoveaza deschiderea colului uterin si, prin urmare, trecerea bebelusului.

  • Exercitiile de respiratie amelioreaza durerile de travaliu

Acest tip de tehnica ajuta la reducerea durerii contractiilor in timpul fazei de dilatare activa. In plus, aceste exercitii o ajuta pe mama sa se concentreze. O incurajeaza sa tina pasul si sa-si asculte corpul. O respiratie calma si profunda reduce semnificativ tensiunea musculara si aduce liniste, printre altele.