Nu exista femeie pasionata de moda care sa nu stie despre faimosul brand Louis Vuitton si care sa nu isi doreasca sa aiba cel putin o geanta care sa poarte aceasta semnatura. Din pacate, articolele comercializate si vandute publicului de catre casa de moda sunt destul de scumpe adresandu-se doar unei anumite categorii sociale.

Cum a luat nastere celebrul brand Louis Vuitton

Inainte de a deveni brandul cu cea mai cunoscuta monograma din lume, Louis Vuitton, fiul unui miliardar a decis sa plece din orasul natal si sa-si incerce norocul la Paris. Acesta a intrat ucenic la un producator care fabrica si comercializa bagaje si a ajutat la impachetarea bunurilor clientilor instariti, care plecau in calatorii. Odata cu revolutia industriala in plina dezvoltare si cu mijloacele de transport in curs de dezvoltare, Louis Vuitton a inteles rapid necesitatea crearii unor bagaje inovatoare de inalta calitate.

In 1854, s-a casatorit cu Clémence-Emilie Parriaux si si-a fondat brandul Louis Vuitton, al carui prim magazin l-a infiintat in Paris, langa Place Vendôme. Cinci ani mai tarziu, brandul se extinde si atelierele sunt transferate la Asnières pentru a profita de transportul fluvial. Cuplul a decis sa isi construiasca o locuinta alaturi, devenind intre timp Muzeul Louis Vuitton.

La sfatul fiului sau Georges, Louis Vuitton s-a concentrat pe dezvoltarea primelor magazine in afara Frantei, asa ca in 1885 deschide cate un magazin la Londra, New York si apoi in Philadelphia. Cativa ani mai tarziu, din dorinta de a contracara produsele contrafacute care invadau piata, a decis sa isi personalizeze creatiile cu un imprimeu cu carouri bej si maro, purtand inscriptia „marca comerciala Louis Vuitton”.

Dupa moartea tatalui sau, in 1892, George a preluat fraiele unui imperiu deja infloritor si a creat, patru ani mai tarziu, celebra monograma LV fiind prima data cand un brand este vizibil pe produsul sau, ceea ce va da nastere unei anumite dependente a cumparatorilor fata de logo-uri cateva decenii mai tarziu.

Incepand cu anii 1990, compania si-a mutat sediul in Saint Pourçain sur Sioule, iar o parte din productia de articole se face intr-o filiala a marcii din Pondicherry. Daca in perioada interbelica au fost dezvoltate, inclusiv cateva parfumuri, intre timp, formulele lor s-au pierdut. In 2016, casa de moda a decis sa se relanseze in parfumerie si a lansat sapte parfumuri.